F

  • W zimowe dni

    W dzisiejszym poście chciałabym Wam pokazać moje nowe czapki i szaliki. Czerwony komplet wykonałam splotem tunezyjskim, specjalnym szydełkiem nr 4 do tego typu splotów. Jest to pierwszy raz, kiedy mam styczność z tym szydełkiem i taką techniką. Wzór czapki i szalika zrobiony jest ściegiem prostym.






    Drugi komplet tj. czapka i komin zrobiony jest z włóczki czterokolorowej na drutach nr 9. Wykorzystałam tutaj ścieg francuski.




    Ostatnio ulubionym napojem wszystkich domowników i znajomych jest własnoręcznie robiony napój pomarańczowy.

    SKŁADNIKI:
      3- 4 pomarańcze
     ,6 łyżeczek kwasku cytrynowego lub 1 cytryna

    WYKONANIE:
     Pomarańcze umyte pokroić ze skórą  włożyć do dużego słoja zalać 1 litrem przegotowanej i ostudzonej wody.Słoik zakręcić pozostawić na 24 godz.Potem wszystko zmiksować blenderem.Zagotować  6L wody z 3 szklankami cukru .Do gorącej wody wlać zmiksowany sok nakryć i pozostawić do wystygnięcia.Przecedzić  i rozlać do butelek.

  • 74 komentarze:

    1. Małgosiu, piękne są Twoje zimowe komplety, a ten drugi podoba mi się szczególnie.
      Porywam przepis na soczek:)
      Niedzielne uściski.

      OdpowiedzUsuń
    2. ścieg tunezyjski znam tylko z teorii -
      i choć rok mam tunezyjskie szydełko -
      wciąż się nie zmobilizowałam, niestety...

      melanż w wersji francuskiej - SMAKOWITY!

      OdpowiedzUsuń
    3. Kiedyś próbowałam tych tunezyjskich splotów na zwykłym szydełku;-) A kompleciki śliczne, szczególnie ten kolorowy. Fajny pomysł na butelkową prezentacje ;-) Pozdrawiam:)

      OdpowiedzUsuń
    4. Kompleciki są przepiękne:) Fajny przepis na napój pomarańczowy:) Pozdrawiam!

      OdpowiedzUsuń
    5. Pierwszy komplecik śliczny i taki energetyczny, ale drugi to mnie zupełnie zauroczył! :) ciekawy przepis na soczek. Pozdrawiam serdecznie:)

      OdpowiedzUsuń
    6. Małgosiu, oba komplety śliczne. Sok w/g tego przepisu kiedyś robiłam, dziękuję za przypomnienie :) Pozdrawiam cieplutko

      OdpowiedzUsuń
    7. Nie znam tego wzoru na szydełko. Wygląda na solidnie cieplutki :-) Kolorowa włóczka jest super. Też mnie wzięło na drutowe wyczyny. Ciekawe co mi z tego wyjdzie? i pewnie przyda się na następną zimę bo ja taka prędka jestem... hehe Uściski serdeczne

      OdpowiedzUsuń
    8. Очень красивые комплекты!!!
      Люблю тунисское вязание)
      Bardzo piękny zestaw !!!
      Lubię tunezyjskiej szydełka)

      OdpowiedzUsuń
    9. Śliczne kompleciki, energetyczne kolorki. Żałuję, że nie potrafię dziergać na szydełku tunezyjskim, bardzo mi się podobają takie dzianiny. Pozdrawiam serdecznie :)).

      OdpowiedzUsuń
    10. Piękne komplety. Czerwony jest piękny a ten drugi nazwałam tęczowy jest jeszcze piękniejszy :)

      OdpowiedzUsuń
    11. Hello. What a gorgeous knits. Greetings.

      OdpowiedzUsuń
    12. Dearest Malgorzata,
      Wow, that is lovely knitting and also the crocheted doily looks very special!
      I'm crocheting non stop on my mega project of 12 and again 6 Fleur de Lys for two curtains in our veranda.
      My latest blog post did not show on the side line: https://mariettesbacktobasics.blogspot.com/2017/01/after-40-years-somethings-gotta-give.html
      Sending you hugs and blessings for 2017!
      Mariette

      OdpowiedzUsuń
    13. Wszystkie kompleciki są śliczne, jestem pełna podziwu dla Twojego talentu :-)

      OdpowiedzUsuń
    14. Śliczne komplety poczyniłaś!
      Dawno temu próbowałam tego pierwszego splotu, a szydełko zrobił mi tato w swoim warsztacie ;-)
      Przepis na soczek idealny na cieplejsze dni.

      OdpowiedzUsuń
    15. Piękne komplety!!! Przyznam szczerze, że ciekawi mnie to szydełko tunezyjskie, ale jeszcze nie miałam okazji prazować z nim :)

      OdpowiedzUsuń
    16. Zainteresowało mnie to dziwne szydełko. Zrobiłaś nim śliczny komplet. Oglądając zdjęcie zastanawiałam się nad wykonaniem tego wzoru :)
      Komplet na drutach wyszedł cudownie. Czterokolorowa włoczka ułożyła się w śliczne paski. Fajnie dobrałaś wzór. Podprawiam M

      OdpowiedzUsuń
    17. Jeśli chodzi o soczek, to u nas robi się wodę z cytryną, miodem i imbirem. Wspaniały napój zarówno na zimne, jak i ciepłe dni :)

      OdpowiedzUsuń
    18. Piękne komplety, najbardziej podoba mi się ten kolorowy :)
      Cieplusio pozdrawiam :)

      OdpowiedzUsuń
    19. Komplet w kolorze orange jest chyba bardzo twarzowy, a ten kolorowy - wyjątkowy:))Pozdrawiam:)

      OdpowiedzUsuń
    20. Oba kompleciki śliczne ale ten drugi mi się bardziej podoba kolorystycznie,pozdrawiam.

      OdpowiedzUsuń
    21. Śliczne komplety, a ścieg francuski świetny.
      Pozdrawiam.:)

      OdpowiedzUsuń
    22. Drugi komplecik kompletnie mnie pochłonął! Cudny jest!

      OdpowiedzUsuń
    23. I like a lot the red color. And the models are also good in both. Well done.

      OdpowiedzUsuń
    24. Świetne komplety :)
      O takich splotach nie słyszałam , ale dawno nic nie robiłam na szydełku :(

      OdpowiedzUsuń
    25. Wspaniałe komplety, a ten kolorowy wygląda wyjątkowo pięknie:)

      OdpowiedzUsuń
    26. Ten kolorowy zdecydowanie bardziej mi sie podoba, może dlatego,że kolorki ma pastelowe :) Pierwszy też bardzo ładny, tylko czerwony to nie jest mój ulubiony kolor.
      Dobrze że wszyscy nie lubimy tego samego, byłoby na świecie bardzo nudno!
      Pozdrawiam cieplutko.

      OdpowiedzUsuń
    27. KOMPLECIKI PRZEŚLICZNE. KIEDYŚ ROBIŁAM PODOBNY SOK ALE Z MARCHEWKĄ I POMARAŃCZAMI.
      POZDRAWIAM:)

      OdpowiedzUsuń
    28. Śliczne kompleciki. Nie spotkałam się jeszcze ze ściegiem tunezyjskim, ale i nie dziwota, bo ja to raczej laik jeszcze jestem :) Pozdrawiam :)

      OdpowiedzUsuń
    29. muszę wypróbować ten napój :D

      OdpowiedzUsuń
    30. piekne komplety. sok wyglada smakowicie

      OdpowiedzUsuń
    31. Malgosiu, piekne sa Twoje zimowe komplety,
      Cieplo pozdrawiam
      Karina

      OdpowiedzUsuń
    32. As peças são maravilhosas!!!
      Gosto
      ...bj

      OdpowiedzUsuń
    33. Drugi zestaw - marzenie! To szydełko jest pewnie czarodziejskie!
      Pozdrawiam bardzo serdecznie.

      OdpowiedzUsuń
    34. Świetne komplety na zimowe dni wykonane ciekawymi ściegami. Pozdrawiam :-).

      OdpowiedzUsuń
    35. Ten kolorowy komplet wygląda świetnie :)

      OdpowiedzUsuń
    36. Piękne,a taki ziąb przyjemnie jest się otulić ciepłym szalikiem.

      OdpowiedzUsuń
    37. Prześliczne! Zawsze chciałam nauczyć się robić na drutach, niestety moja nauka zakończyła się na robieniu oczek ;) Podziwiam za to Twoje arcydzieła :) Pozdrawiam ciepło :*

      OdpowiedzUsuń
    38. Cieplutkie komplety w samą porę na te mrozy zrobiłaś. Obydwa są bardo ładne, kolorystycznie bardziej mi się podoba drugi,pozdrawiam.

      OdpowiedzUsuń
    39. Piękne zimowe kompleciki :)
      Muszę koniecznie nauczyć się ściegu francuskiego bo prezentuje się świętnie :)

      Pozdrawiam :)

      OdpowiedzUsuń
    40. och jaki śliczny zestaw ten w splocie kolorowym :)

      OdpowiedzUsuń
    41. Świetne komplety! Zwłaszcza pierwszy to świetny pomysł, żywe odważne barwy to coś czego brakuje w zimowych "kolekcjach";D
      Pozdrawiam!

      OdpowiedzUsuń
    42. Piękne kompleciki :) mnie zauroczył ten pastelowy:) a porcja witamin jest potrzebna zawsze:) moi domownicy również są sokolubni:):)):)

      OdpowiedzUsuń
    43. Wspaniałe kompleciki!!! Serdecznie pozdrawiam:))

      OdpowiedzUsuń
    44. Śliczne czapki :)
      http://fasionsstyle.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
    45. Eh, to były czasy, jak kiedyś babcie głównie robiły czapki, czy swetry na drutach.
      Czapka wykonana na drutach jest bardzo piękna. W sam raz w tą zimową porę roku :)

      Serdecznie pozdrawiam,
      Patryk

      OdpowiedzUsuń
    46. Piękne komplety Kochana :* Szczególnie ten drugi przypadł m bardzo do gustu ! Buziaczki :*

      OdpowiedzUsuń
    47. Śliczne kompleciki Małgosiu. Troszkę bardziej podoba mi się ten drugi, zrobiony ściegiem francuskim - jest niezwykle efektowny.
      Nigdy nie robiłam w ten sposób napoju pomarańczowego, chętnie spróbuję.
      Przesyłam cieplutkie pozdrowienia.

      OdpowiedzUsuń
    48. Ścieg francuski bardzo przypadł mi do gustu - zawsze jestem zachwycona takim robieniem na drutach! :)

      OdpowiedzUsuń
    49. Komplety w sam raz na tegoroczną zimę a napój z przyjemnością bym wypiła!Pozdrawiam:)

      OdpowiedzUsuń
    50. Obydwa komplety są piękne , ale ten drugi dodatkowo ma piękne kolory . Pozdrawiam serdecznie.

      OdpowiedzUsuń
    51. bym się chętnie tymi cudami tak opatuliła;D

      OdpowiedzUsuń
    52. Oba komplety świetne. Ta druga kolorystyka bardzo ładna.
      Szydełkiem tunezyjskim jeszcze nie robiłam. Pozdrawiam serdecznie.

      OdpowiedzUsuń
    53. Śliczne kompleciki Małgosiu. Ten tunezyjski wzór bardzo ciekawy, nie spotkałam się z takim. A drugi tęczowy komplet taki radosny i wesoły na szare dni. Piękny ten francuski ścieg. Muszę się kiedyś wziąć za druty. Napój wygląda pysznie. Pozdrawiam!

      OdpowiedzUsuń
    54. Parabéns pelo fantástico trabalho de crochê,ficou muito bonito.
      Beijos

      OdpowiedzUsuń
    55. oba fajne choć dla mnie to czarna magia, ciekawy efekt daje cieniowana nitka

      OdpowiedzUsuń
    56. Piękne, zwłaszcza ten kolorowy - świetne połączenie kolorów:)

      OdpowiedzUsuń
    57. Jesteś przygotowana na największe mrozy :)

      OdpowiedzUsuń
    58. Oba te komplety ślicznie zrobiłaś. Gratuluję szczególnie tego czerwonego, bo w życiu bym nie pomyślała, że to pierwsza próba z fikuśnym szydełkiem:)
      Napój wygląda smakowicie i ja bardzo chętnie sobie zrobię, jak dorwę jakieś pomarańcze:)
      Buziaki!:))

      OdpowiedzUsuń
    59. bardzo fajne komplety :)a takiego soku to bym sie napiła :)

      OdpowiedzUsuń
    60. Dearest Malgorzata,
      Compliments for this beautiful Tunesian crochet stitch!
      Also your knitting work is lovely.
      Hugs and happy weekend.
      Mariette

      OdpowiedzUsuń
    61. Super komplety zrobiłaś :).

      Podobają mi się pastelowe kolorki drugiego zestawu :).

      Na pewno sok domowej roboty jest pyszny :).

      OdpowiedzUsuń
    62. Wspaniałe kompleciki! Uwielbiam soczki domowej roboty:)
      Pozdrawiam serdecznie!:)

      xxBasia

      OdpowiedzUsuń
    63. O ile szaliki lubię, tak za czapkami kompletnie nie przepadam :)

      OdpowiedzUsuń
    64. Śliczne komplety! Ścieg tunezyjski zawsze mnie zachwycał!Pozdrawiam serdecznie

      OdpowiedzUsuń
    65. Piękne komplety, bardzo podoba mi się ten drugi :)

      OdpowiedzUsuń
    66. Świetne kolorki wybrałaś :)

      OdpowiedzUsuń
    67. Wspaniałe kompleciki. Oba mi się podobaja. Twarzowe kolorki

      OdpowiedzUsuń

    Serdecznie dziękuję za każdy komentarz! ;)