F

  • Jak to: sernik bez sera?



     Jak możecie zobaczyć powyżej, ostatnimi rzeczami, które wszyły spod moich rąk były małe podkładki. Wykonałam je z reszty nici, które pozostały mi z bluzki, o której za chwilę. Do zrobienia podkładek wykorzystałam szydełko o numerze 1,25 mm.


     Bluzka, na zrobienie której wykorzystałam prawie całe nici, jest w kolorze brzoskwiniowym. Wzór zaczerpnęłam z gazety Mała Diana 5/2005. Bluzkę wykonałam z nici Maxi, szydełkiem nr 322.





    Kilka dni temu imieniny obchodził mój mąż. Z tej okazji postanowiłam upiec dwa ciasta. Tym razem odstąpiłam od pieczenia ciast typowo letnich. Chciałam spróbować czegoś nowego. Z tych eksperymentów wyszły mi takie dwa cudaki.


    Pierwszym z nich jest:

    Składniki na ciasto kruche
    3 szklanki mąki
    1 szklanka cukru
    6 żółtek
    2 łyżeczki proszku do pieczenia
    1 margaryna

    Składniki na masę
    10 dag wiórek kokosowych
    3 duże śmietany (12% lub 18%)
    1 szklanka cukru pudru
    2 budynie śmietankowe 
    6 białek

    Sposób przygotowania
    Zagnieść ciasto z podanych składników.  1/4 ciasta odłożyć do zamrażalnika, a resztę do lodówki.
    Ubić białko z cukrem, dodać budynie, wiórki kokosowe, wlać śmietanę i zmiksować. 
    Ciasto z lodówki wyłożyć na blachę, wylać masę i zetrzeć na tarce ciasto z zamrażalnika. Piec przez godzinę w temperaturze 160 stopni.


    Natomiast drugie to:


     Składniki:
    250 dag margaryny
     2 szklanki mąki pszennej 
    1 szklanka cukru
    1/2 suchego maku
    5 jajek
    olejek waniliowy
    8 łyżek oleju
    1 łyżka kakao
    1 łyżka octu
    2 łyżeczki proszku do pieczenia
    cukier puder do dekoracji
    tłuszcz do posmarowania formy

    Sposób przygotowania
    1. Oddzielić białka od żółtek
    2. Białka ubić na sztywna pianę
    3. Żółtka utrzeć z margaryną i cukrem
    4, Do utartych żółtek dodać ocet, olej i olejek waniliowy. Chwilę ucierać. 
    5. Wsypać mąkę, proszek do pieczenia i pianę z białek.
    6. Ciasto podzielić na 3 części. Do jednej dodać 1 łyżkę mąki, do drugiej kakao, a do trzeciej mak.
    7.Karbowaną formę o wymiarach 30x18 cm posmarować tłuszczem.
    8. Nakładać do formy po dwie łyżki każdej masy. Powtarzać tę samą czynność (np. masa biała, potem kakaowa i makowa, a w drugim rzędzie na zmianę: masa makowa, masa biała i kakaowa.
    9. Piec przez 40 minut w temperaturze 190 stopni. 
  • 88 komentarzy:

    1. Bardzo chętnie skorzystam z przepisu na sernik bez sera 😊 Serwetki pięknie zrobione i jakie rowniutkie 😍

      OdpowiedzUsuń
    2. Te serwetki piękne, a bluzeczka zachwycająca :)
      Ciasto bardzo apetycznie wyglada, robię podobne i mogę śmiało potwierdzić, że jest mega pyszne :)

      OdpowiedzUsuń
    3. Hihi, a ja myślałam, że chodzi o podkładki, bo są w kolorze sernika :).

      Super prace wyszydełkowałaś :).

      Chętnie bym upiekła Twój sernik bez sera ale niestety Pieronek nie lubi ciast z budyniem...

      OdpowiedzUsuń
    4. Małgoniu, bluzeczka i pasujące do niej podkładki są super. Sernik bez sera mnie zaintrygował:)
      Buziaczki.

      OdpowiedzUsuń
    5. Świetna bluzeczka i serwetki. Podziwiam umiejętność obsługi cienkiego szydełka. Mi szydełkowanie wychodzi tylko na grubej włóczce

      OdpowiedzUsuń
    6. Cudne serwetki! A ciacha kuszące:) Pozdrawiam serdecznie:)

      OdpowiedzUsuń
    7. Sernik bez sera brzmi i wygląda bardzo pysznie :-) Komplet podkładek zrobiłaś przepiękny :-)

      OdpowiedzUsuń
    8. Hi. The cake looks delicious. Knitwear is a work of art.

      OdpowiedzUsuń
    9. Очень красивые работы!!!
      Аппетитные фото!!!

      OdpowiedzUsuń
    10. bluzeczka zachwyca!!! serwetki prześliczne, a ciasto wygląda bardzo apetycznie!!! pozdrawiam sobotnio:)

      OdpowiedzUsuń
    11. Kiedyś sernik bez sera w naszym regionie często się piekło,teraz to trochę zapomniany placek .Bluzeczka piękna.

      OdpowiedzUsuń
    12. Mniam,aż szkoda, że jestem na diecie, uch
      ;-)

      OdpowiedzUsuń
    13. Śliczna bluzka i podkładki. Takie pyszne ciasta na pewno jeszcze lepiej smakują w towarzystwie tych uroczych podkładek :).

      OdpowiedzUsuń
    14. Cudna bluzeczka i podkładki!!! Wypieki smakowite! Pozdrawiam:)

      OdpowiedzUsuń
    15. Kradnę przepis i robię jutro babkę! Do niedzielnej kawki; )

      OdpowiedzUsuń
    16. Piękna bluzeczka, zawsze podziwiam z zachwytem takie pracochłonne robótki :)
      Porywam przepis na babkę , bo wygląda smakowicie :)

      Pozdrawiam

      OdpowiedzUsuń
    17. brzoskwiniowe dłubanki śliczne!

      OdpowiedzUsuń
    18. Podkładki i bluzeczka śliczne:) Bardzo apetyczne wypieki:) Pozdrawiam!

      OdpowiedzUsuń
    19. Wszystko rewelacyjne! Piękna bluzeczka, śliczne serwetki. Ciasta wyglądają apetycznie! Ja jednakże uwielbiam jeść, a nie cierpię piec. Zresztą gotować również. Na jutro zapowiedziałam się na kawkę do przyjaciółki, która specjalnie na tę wizytę upiecze jakieś ciasto z truskawkami. Za to dziergać mogłabym dniami i nocami.
      Z wyrazami zachwytu - Krystyna

      OdpowiedzUsuń
    20. Bardzo ładna bluzka. Będę musiała przetestować sernik bez sera. Może mojej siostrze zasmakuje, której w serniku nie pasuje smak pieczonego sera

      OdpowiedzUsuń
    21. Serwetki piękne, bluzka cudna, a sernik - ciekawe ciekawe;) pozdrawiam ciepło!

      OdpowiedzUsuń
    22. Sernik bez sera? :o Jestem wielbicielką serników i każdego z nich uwielbiam, nawet jeśli nie byłby idealny. Przecież nikt nie jest idealny. :D haha. Ciekawi mnie ten, bez sera.
      A drugie ciasto też bym chętnie skosztowała. ;D

      OdpowiedzUsuń
    23. Piękne serwetki. Bluzeczka bardzo ładna i świetny wzór taki na lato.
      Lubię wszelkie serniki i muszę spróbować twój sernik bez sera.
      Miłego dnia.

      OdpowiedzUsuń
    24. Hi! The cakes look delicious. Thanks for sharing.

      OdpowiedzUsuń
    25. Pretty lace blouse and the color you picked up is so lovely. Your cakes look delicious! Your are so talented lady. Happy day to you!

      OdpowiedzUsuń
    26. Śliczna jest ta bluzeczka Małgosiu, podoba mi się i wzór i delikatny kolorek. Podkładeczki też uroczo się prezentują.
      Sernik bez sera chętnie wypróbuję, to ciekawy pomysł.
      Przesyłam serdeczne pozdrowienia.

      OdpowiedzUsuń
    27. Wszystko super,jesteś bardzo pracowita..

      OdpowiedzUsuń
    28. Hello, pretty pieces of knitting. The cakes looks delicious too. Happy Tuesday, have a great day!

      OdpowiedzUsuń
    29. great recipes and beautiful crochet pieces!

      OdpowiedzUsuń
    30. Ostatnio polubiłęm się z makiem :)

      OdpowiedzUsuń
    31. Oj, jakie pysznosci! Z przyjemnością spróbowałabym babki, jak i tego serniczka! Niebo dla podniebienia :)

      OdpowiedzUsuń
    32. Sounds and looks super yummy!
      xx from Bavaria/Germany, Rena
      www.dressedwithsoul.com

      OdpowiedzUsuń
    33. Bardzo fajne serwetki oraz bluzeczka - jest przepiękna. Szczególnie zaciekawił mnie ten przepis na sernik bez sera :) Muszę spróbować takie ciasto zrobić :) Ciasta wyglądają przepysznie.

      Pozdrawiam,
      Patryk

      OdpowiedzUsuń
    34. Przepis na sernik chyba się przyda, brzmi bardzo interesująco, mak dla mnie może nie istnieć, chyba tylko wigilijny zjadam, bo tak wypada. Robótki podziwiam, śliczne i na pewno pracochłonne. Zdolna kobietka jesteś. :))

      OdpowiedzUsuń
    35. Sernik bez sera bardzo chętnie wypróbuje :) śliczna ta brzoskwiniowa bluzeczka :)

      OdpowiedzUsuń
    36. Serwetki śliczne, idealne, widać, że dopracowane.
      Ciacho wygląda smakowicie :)

      OdpowiedzUsuń
    37. Sernik bez sera brzmi ciekawie, a serwetki śliczne :)

      OdpowiedzUsuń
    38. Pewnie spróbuję upiec babkę. Lubię mak.
      Piękna bluzka, serwetki też ładne i praktyczne. Po prostu masz złote ręce!
      Pozdrawiam serdecznie.

      OdpowiedzUsuń
    39. Wow, ta bluzka jest niesamowita :) Widać, że dopieszczona, dopracowana w każdym szczególe - PODZIWIAM!
      Co do ciast - moja mama też robi sernik bez sera, a wg trochę innego przepisu :) choć np. ja osobiście wolę standardowy sernik ;)

      OdpowiedzUsuń
    40. Zestaw podkładek świetny! :) Bardzo podoba mi się taka kolorystyka - taka herbaciana!
      Ps Ciekawi mnie ten sernik bez sera.. :)

      OdpowiedzUsuń
    41. Fantástico trabalho de crochê! A blusa está super bonita.
      Deliciosos bolos.
      Beijos

      OdpowiedzUsuń
    42. Piękne dzieła :) Uwielbiam takie ciasta - sernik bez sera super!

      OdpowiedzUsuń
    43. ta kombinowana babka z makiem smakowicie wygląda

      OdpowiedzUsuń
    44. Chętnie spróbowałabym oba te cudaki :D

      OdpowiedzUsuń
    45. Przepiękne podkładki!!!Bluzeczka super,bardzo mi się podoba a kolor rewelacja!!!Ciasta wyglądają przepysznie!!! Serdecznie pozdrawiam:))Buziaczki:)))))

      OdpowiedzUsuń
    46. Ale smakołyki :) Fajna bluzka ;)

      OdpowiedzUsuń
    47. ta babka wygląda bardzo fajnie, kilka rodzajów ciast w jednym :)

      OdpowiedzUsuń
    48. Wow, ta bluzeczka jest naprawdę piękna! Zazdroszczę talentu, bo jestem pewna że zrobienie takiej, zajmuje wiele czasu i wysiłku :)

      Sakurakotoo ❀ ❀ ❀

      OdpowiedzUsuń
    49. Przepiękne rzeczy i samkowite ciasta! Serdecznie pozdrawiam:)

      OdpowiedzUsuń
    50. So beautiful and so good cake!
      Kiss

      OdpowiedzUsuń
    51. Piękne podkładki! Wyśmienite ciasta!

      Pozdrawiam serdecznie!:)

      xxBasia

      OdpowiedzUsuń
    52. Bluzeczka bardzo ładna i jeszcze podkładeczki wyszły super. Pozdrawiam :-).

      OdpowiedzUsuń
    53. Dearest Malgorzata,
      WOW, that crocheted sweater is a master piece! Love your coasters too but adore the sweater.
      You are a great cook as well; spoiling your loved ones.
      Sending you hugs,
      Mariette

      OdpowiedzUsuń
    54. Witaj,Twoja.bluzeczka.jest.cudowna,wspanialy.kolor,jeden.z.moich.ulubiony,ciasta.wygladaja.niezwykle,mam.ochote.je.zrobic,dziekuje.serdeznie.za.odwiedziny.i.serdcznie.pozdrawiam

      OdpowiedzUsuń
    55. Beautiful and yummy creations !
      Have a nice weekend !
      Anna

      OdpowiedzUsuń
    56. Skorzystam z twoich przepisów :) Ładna bluzeczka :)

      OdpowiedzUsuń
    57. Mój Szymcio piecze mi ciasta i sernik był pierwszym jaki mi upiekł hihihi , Piękne wyroby! Podziwiam Ciebie za Twoją perfeckję !!Buziaki

      OdpowiedzUsuń
    58. Same słodziaki ! Pozdrawiam !

      OdpowiedzUsuń
    59. Babka skradła moje serce 😀

      OdpowiedzUsuń
    60. Ło matko, ale bym zjadła !!!! :)

      OdpowiedzUsuń
    61. sernik bez sera? hmmm moj maz by mi takiego nie pzowolil zrobic :D on nawet spodu nie znosi w serniku. ma byc tyyyyylko ser :)

      cuda robisz

      OdpowiedzUsuń
    62. taka bluzka to moje niespełnione marzenie...

      OdpowiedzUsuń
    63. Prześliczna bluzeczka!!!! Misteria robota :) I podkładki śliczne - świetne wykorzystanie resztek. Sernik bez sera mnie bardzo zaintrygował -- zamierzam wypróbować oba przepisy! Dziękuję!

      OdpowiedzUsuń
    64. Muito bonito o guardanapos e a blusa, a receita para cheesecake sem queijo deve ser uma delicia. Obrigada por partilhar.
      Continuação de boa semana.
      Abração!

      OdpowiedzUsuń
    65. Piękne szydełkowe rzeczy i bluzeczka i serwetki.:)
      Przepisy muszę koniecznie wypróbować bo już na widok zdjęć się zaśliniłam. :D

      OdpowiedzUsuń
    66. Ciasta prezentują się bardzo apetycznie :)

      OdpowiedzUsuń
    67. Bluzka - arcydzieło! bardzo misterny wzór, podziwiam Twój talent i cierpliwość :). Ciasta rzadko piekę, ale przepis na ten nietypowy sernik chętnie wypróbuję, bo zapowiada się interesująco!

      OdpowiedzUsuń
    68. Przepiękną bluzeczkę wyszydełkowałaś. Bardzo mi się podoba :)
      Ciekawe przepisy masz na ciasta , trzeba wypróbować :)

      OdpowiedzUsuń
    69. Gosiu,
      zawsze podziwiam Twoje przepiękne prace szydełkowe. Są bardzo piękne.
      Ciasta też pięknie się prezentują.
      Pozdrawiam:)

      OdpowiedzUsuń
    70. Your crochet work is lovely. I'm sure those cakes were gobbled up in no time. Best wishes, Tammy

      OdpowiedzUsuń
    71. Ciasta wyglądają smakowicie, a na sernik z pewnością się skuszę. Bluzka skradła moje serce. Buziaki :-)

      OdpowiedzUsuń
    72. Przepiękna ta bluzka a sernik bez sera jest pyszny ;) wiem bo robię

      OdpowiedzUsuń
    73. Śliczna bluzeczka i urocze podkładki :) przepisy wyglądają bardzo intrygująco!

      OdpowiedzUsuń
    74. Podkładki zachwycają kolorem i formą :) Bluzeczka też piękna. Pozdrawiam serdecznie, Ania

      OdpowiedzUsuń
    75. Piękne podkładki i bluzkę wyszydełkowałaś. Ciacha wyglądają apetycznie 😃

      OdpowiedzUsuń
    76. Te serwetki sa cudowne a ciasto pyszne, na pewno skorzystam z przepisu
      Pozdrawiam
      Karina

      OdpowiedzUsuń
    77. Piękna bluzka i podkładki :-D sernik bez sera piekę często ,robię ciut lżejszy bo daję 1 śmietanę i 2 jogurty :-D

      OdpowiedzUsuń
    78. przepis na sernik mnie zaintrygował:)

      OdpowiedzUsuń
    79. piekna bluzeczka. swietne podkladki. A ciasta az slinka cieknie.

      OdpowiedzUsuń

    Serdecznie dziękuję za każdy komentarz! ;)